Meklēt

Rīgas ostai jaunas sadarbības iespējas ar Ķīnas industriālo parku “Lielais akmens”

Rīgas ostas lielākais konteineru terminālis “Baltic Container Terminal” Minskā, piedaloties starptautiskajā forumā “Atvērtais parks ”Lielais akmens” – globālo iespēju piemērs”, parakstīja sadarbības memorandu ar Ķīnas holdingu China Merchants Group (CMG). Memorands paredz sadarbību, veicinot konteinerkravu pārvadājumus starp Ķīnas industriālo parku “Lielais akmens” Baltkrievijā un “Baltic Container Terminal”. Rīgas ostai tas nozīmē iespēju audzēt konteineru pārkraušanas apjomus un demonstrēt savu konkurētspēju attiecībā pret Klaipēdas ostu, kas šī projekta ietvaros uzskatāma par sīvāko konkurenti.

Lasīt tālāk: Rīgas ostai jaunas sadarbības iespējas ar Ķīnas industriālo parku “Lielais akmens”

Sašķidrinātās dabasgāzes kuģi saudzēs vidi un palielinās konteinerkravu apjomu Rīga ostā

Ar svinīgu jaunā konteinerkuģa Containerships Polarsagaidīšanu Rīgas ostā ir sākusies regulāra ar sašķidrināto dabasgāzi (SDG) darbināmo konteinerkuģu apkalpošana.  Turpmāk ostā trīs reizes nedēļā piestās pirmie divi pilnībā ar SDG darbināmie CMA CGMgrupas konteinerlīnijas Containerships  kuģi – Containerships Polarun Containerships Nord, un tiek plānots, ka rudenī tiem pievienosies vēl arī trešais SDG kuģis. Tādējādi Rīgas osta ir spērusi nopietnu soli tuvāk savam attīstības programmā noteiktajam mērķim – kļūt par zaļo ostu, pēc iespējas mazinot ostas darbības ietekmi uz vidi. Tā kā jaunie SDG kuģi ir arī vieni no lielākajiem konteinerkuģiem, kas regulāri piestāj Rīgas ostā, nākotnē tiek sagaidīts arī konteinerkravu apjoma pieaugums. 

Lasīt tālāk: Sašķidrinātās dabasgāzes kuģi saudzēs vidi un palielinās konteinerkravu apjomu Rīga ostā

Zeltiņš: Vides jomā atkāpes nepieļausim

No izveidotās infrastruktūras viedokļa jaunajos Krievu salas termināļos nedrīkstētu būt ne dažādu beramkravu pārkraušanas rezultātā radušies putekļi, ne arī jebkāda veida piesārņojums ūdenī – tā intervijā laikrakstam “Diena” uzsvēra Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Lasīt tālāk: Zeltiņš: Vides jomā atkāpes nepieļausim

1. jūlijā vairākas Latvijas bākas atvērtas bezmaksas apskatei

Atzīmējot Pasaules Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu dienu, pirmdien 1. jūlijā bezmaksas apskatei tiks atvērtas vairākas Latvijas bākas.

  • No pulksten 9.00 līdz 18.00 būs atvērta Papes bāka.
  • No pulksten 10.00 līdz 16.00 būs atvērta Ovīšu bāka.
  • No pulksten 12.00 līdz 17.00 – Mērsraga bāka.

Savukārt Skultes ostā būs iespējams apskatīt Ziemeļu mola ugunszīmi, kuras apskate gan nav aizliegta arī ikdienā.

Plašāku informāciju par apskatei atvērtajām bākām var iegūt Latvijas Jūras administrācijā, zvanot pa tālruni 29442067 navigācijas iekārtu inženierim Leonīdam Gitalam.

Latvijas bāku īpašnieks ir Latvijas Jūras administrācija, taču bākas ir nodotas apsaimniekošanā trim lielajām ostām – Liepājas, Ventspils un Rīgas.

Ikdienā vairākas bākas ir pieejams apskatei par simbolisku samaksu – ieeja Ovīšu, Užavas un Akmeņraga bākās, ko apsaimnieko Ventspils brīvosta, maksā EUR 0,80, bet ieeja Rīgas brīvostas apsaimniekotajā Mērsraga bākā – EUR 1,00. Taču šīs bākas apskatei ir atvērtas dažādās nedēļas dienās un laikos, ko var noskaidrot Ventspils brīvostā un Mērsraga Informācijas centrā.

Pasaules Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu diena šogad tiek atzīmēta pirmo reizi, lēmumu par šādas atzīmējamās dienas noteikšanu pieņēmusi Starptautiskā Jūras navigācijas tehnisko līdzekļu un bāku administrāciju asociācija (IALA).

Aizsargājamo teritoriju uzturēšana palīdz saglabāt bioloģisko daudzveidību Rīgas ostā

Rīgas osta ir viena no retajām ostām Eiropā, kuras teritorijā atrodas vairāki aizsargājami dabas liegumi, kas kopā aizņem 75 ha no ostas platības. Aizsargājamās dabas teritorijas Rīgas ostā ir dabas liegums „Krēmeri” un “Mīlestības saliņa”, kas ir dabas parka „Piejūra” sastāvdaļa. Līdz ar to Rīgas brīvostas pārvalde bez pienākumiem, kas saistīti ar Rīgas ostas darbību un attīstību, iegulda līdzekļus un veic arī aizsargājamo teritoriju apsaimniekošanu un uzturēšanu.

Lasīt tālāk: Aizsargājamo teritoriju uzturēšana palīdz saglabāt bioloģisko daudzveidību Rīgas ostā

Rīgas ostā vienlaikus piestāj četri kruīza kuģi

Rīgas ostā šodien, 19. jūnijā, piestājuši 4 kruīza kuģi. Tas ir lielākais kruīza kuģu skaits, kas pagaidām ir vienlaicīgi pieņemts Rīgas ostā un kalpo par apliecinājumu ostas veiktspējai un potenciālam. Kuģi “Marina Majuro”, “Seven Seas Explorer”, “Clio” un “Aida Cara” kopā uz galvaspilsētu atveduši ap 3500 tūkstošus cilvēku. Nozīmīgi ir, ka pēc ilga laika pirmais kruīza kuģis “Marina Majuro” ir piestājis Rīgas Centrālā termināla piestātnē Eksportostā, kas iepriekš tika izmantota beramkravu apstrādei. Saistībā ar beramkravu pārvietošanu uz Krievu salu piestātnes var tikt izmantotas citiem mērķiem, un kruīza kuģi ir viens no iespējamiem tālākiem šīs ostas daļas attīstības virzieniem.

Lasīt tālāk: Rīgas ostā vienlaikus piestāj četri kruīza kuģi

Rīgas ostā saglabājas stabils pārkrauto kravu apjoms

Šī gada pirmajā ceturksnī Rīgas ostā pārkrautais kravu apjoms ir saglabājies stabils, sasniedzot 11 miljonus tonnu. Lai arī par 6,1% ir mazinājies beramkravu apjoms, un lejamkravu segmentā reģistrēts 7,7% samazinājums, šo kritumu ir kompensējis pieaugums ģenerālkravu segmentā. Pērnā gada kravu apgrozījuma rādītājs ir pārsniegts par 4,2%, sasniedzot  2,82 miljonus tonnu. Tāpat pārskata periodā ostā apkalpoti 1184 tirdzniecības kuģi.

Lasīt tālāk: Rīgas ostā saglabājas stabils pārkrauto kravu apjoms

Starptautiskā sanāksmē diskutē par ostas pilsētu attīstību

Pagājušās nedēļas nogalē Rīgā notika vērienīga pasaules ostas pilsētu tīkla organizācijas AIVP sanāksme. AIVP ir starptautiska organizācija, kas jau 30 gadu garumā pulcē ostas un pilsētas mijiedarbības procesos iesaistītos publiskā un privātā sektora pārstāvjus. Tās sastāvā ir ostu pārvaldes, valsts un pašvaldību institūcijas, ostu pakalpojumu sniedzēji, pilsētas plānošanas speciālisti un ainavu arhitekti, universitātes un pētniecības institūti. Organizācijas mērķis uzlabot attiecības starp ostu un pilsētu, vienlaikus veicinot to ilgtspējīgu attīstību. Sanāksmi līdzorganizēja Rīgas brīvostas pārvalde, kas ir AIVP biedrs kopš 2006. gada.

Lasīt tālāk: Starptautiskā sanāksmē diskutē par ostas pilsētu attīstību

Rīgas brīvostas pārvalde ogļu putekļu monitoringam Krievu salā uzstāda novērošanas kameru

Lai nodrošinātu ogļu kraušanas procesa nepārtrauktu monitoringu un operatīvi identificētu iespējamās novirzes ogļu kraušanas laikā, Rīgas brīvostas pārvalde iepretim Krievu salas terminālim ir izvietojusi novērošanas kameru. Kameras fiksēto attēlu tiešsaistes režīmā ikviens interesents var  aplūkot: http://rop.lv/lv/media-lv/webkamera.html

Lasīt tālāk: Rīgas brīvostas pārvalde ogļu putekļu monitoringam Krievu salā uzstāda novērošanas kameru

Rīgas brīvostā piecos mēnešos pārkrauto kravu apjoms saglabājas stabils

Kopējais kravu apgrozījums šī gada pirmajos piecos mēnešos Rīgas ostā sasniedzis 13,5 miljonu tonnu, kas ir par 7,9% mazāk nekā pērn. Kritums skaidrojams ar naftas produktu plūsmas mazināšanos un daļēju ogļu kravu novirzīšanu uz citām Latvijas ostām. Pārējās nozīmīgākajās kravu grupās Rīgas ostā saglabājas stabils pieaugums. Tāpat jāatzīmē veiksmīgs kruīzu sezonas sākums. Pārskata periodā ostā jau apkalpoti 16 kruīzu kuģi, atvedot uz Rīgu 16,8 tūkstošus kruīzu pasažieru, kas ir par 50,1% vairāk nekā pērn.

Lasīt tālāk: Rīgas brīvostā piecos mēnešos pārkrauto kravu apjoms saglabājas stabils

Kundziņsalas dzīvojamā rajona nosusināšanas projekts uzlabos dzīves vidi Rīgas ostas teritorijā

Kundziņsala ir ne vien Rīgas ostas teritorija ar visstraujāko attīstību, bet arī viena no lielākajām ostas apkaimēm ar 450 iedzīvotājiem. “Kundziņsala šobrīd ir kļuvusi par vienu no centrālajām Rīgas brīvostas attīstības teritorijām”, norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš. Kundziņsalā atrodas Rīgas ostas lielākais konteineru terminālis – “Baltic Container Terminal” un tā tuvumā izvietojušies vairāki ar konteineru loģistiku saistīti uzņēmumi. Tāpat Kundziņsalā darbojas jaunākie un modernākie Rīgas ostas beramkravu termināļi – “Riga Bulk Terminal” un “Riga Fertilizer Terminal”, kā arī modernākā augstplauktu noliktava Baltijā – “TFS Trans”. Ostas plānos ir vēl vairāku jaunu loģistikas uzņēmumu būvniecība šajā teritorijā.

Lasīt tālāk: Kundziņsalas dzīvojamā rajona nosusināšanas projekts uzlabos dzīves vidi Rīgas ostas teritorijā

Starptautiskie eksperti Rīgā spriež par ilgtspējīgu ostas pilsētu attīstību

Šajā nedēļas nogalē Rīgā notiek vērienīga starptautiskās pasaules ostas pilsētu tīkla AIVP organizācijas sanāksme, kuras ietvaros eksperti diskutēs par ostu un pilsētu mijiedarbību un to ietekmējošajiem procesiem, kā arī apspriedīs jaunās AIVP “Programmas 2030” ieviešanu praksē, ar to saistītos problēmjautājumus un izaicinājumus. Sanāksmes Rīgā līdzorganizators ir Rīgas brīvostas pārvalde, savukārt Rīgu šajā sanāksmē pārstāv Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš, Rīgas brīvostas valdes loceklis Mihails Kameņeckis, Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis, Latvijas Universitātes rektora vietniece juridiskajos jautājumos Baiba Broka, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce. Pasākuma programma: http://www.aivp.org/riga/en/program-2/.

Lasīt tālāk: Starptautiskie eksperti Rīgā spriež par ilgtspējīgu ostas pilsētu attīstību

No ogļu kravām atbrīvotās ostas teritorijas Andrejsalā un Eksportostā turpmāk izmantos pilsētas vajadzībām

Kopš šī gada 10. marta, kad no Eksportostas teritorijas pilsētas centrā tika aizvesta pēdējā ogļu krava, visas Rīgas ostas ogļu pārkraušanas operācijas notiek tikai Krievusalas termināļos Daugavas kreisajā krastā videi draudzīgā veidā. Lielākais investīciju projekts ostas attīstības vēsturē - “Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra”, Rīgai un tās iedzīvotājiem nozīmē ne tikai no ogļu putekļiem brīvu gaisu, bet arī jaunas, pieejamas teritorijas pilsētvides attīstībai.

Lasīt tālāk: No ogļu kravām atbrīvotās ostas teritorijas Andrejsalā un Eksportostā turpmāk izmantos pilsētas...

Nosūtot pirmo konteineru no Rīgas ostas, darbu uzsāk Ķīnas – Latvijas pārrobežu e-komercijas centrs

Pagājušajā nedēļā no Rīgas ostas lielākā konteineru termināļa “Baltic Container Terminal” uz Ninbo pilsētu Ķīnā tika nosūtīts pirmais kravas konteiners, kas iezīmēja jaunizveidotā Ķīnas (Ninbo) – Latvijas pārrobežu e-komercijas centra darbības uzsākšanu.  Ar šo konteineru pircējiem Ķīnā tiks nogādātas Rīgas laku un krāsu rūpnīcas krāsas. Notikums tika svinīgi atzīmēts ar e-komercijas centra atklāšanas ceremoniju, ko organizēja Ķīnas Tautas Republikas vēstniecība Latvijā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Centrālās un Austrumeiropas e-komercijas centra attīstības asociācija sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi un SIA “Baltic Container Terminal”.

Lasīt tālāk: Nosūtot pirmo konteineru no Rīgas ostas, darbu uzsāk Ķīnas – Latvijas pārrobežu e-komercijas centrs

Rīgas ostā uzsākta kruīza sezona

Ar 300 metru garā kruīza kuģa “MSC Poesia” ienākšanu Rīgas ostā aprīļa beigās tika atklāta 2019. gada kruīzu sezona. “MSC Poesia” ir kruīzu līnijas MSC kuģis, kas Baltijas kruīza ietvaros uz Rīgu atveda vairāk nekā 2,5 tūkstošus tūristu. 10 dienu ilgo kruīzu kuģis uzsāka Varnemindē, Vācijā, tad piestāja Polijā un Lietuvā. Tālāk no Rīgas tas devās uz Tallinu, Pēterburgu, Helsinkiem, Stokholmu un Kopenhāgenu. 

Lasīt tālāk: Rīgas ostā uzsākta kruīza sezona