19.12.2014.

Šā gada 18.decembra valdes sēdē vienbalsīgi tika pieņemts Rīgas brīvostas pārvaldes budžets 2015.gadam. Budžeta ietvaros 69,6 miljonus eiro plānots novirzīt Investīciju programmas īstenošanai, kas veicinās Rīgas brīvostas konkurētspēju starptautiskajā jūras pārvadājumu tirgū. Ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, plānojot kravu apgrozījumu 2015.gadam, Rīgas brīvostas pārvalde piesardzīgi vērtē turpmākās izaugsmes iespējas. Plānotais kravu apgrozījums 38,0 milj. tonnas.

Budžeta izdevumu prioritātes noteiktas atbilstoši Rīgas brīvostas Attīstības programmas 2009 -2018 apstiprinātajiem mērķim – izveidot Rīgas brīvostu par vadošo ostu Baltijas valstīs un par nozīmīgu Latvijas ekonomiskās labklājības avotu. Lai sasniegtu nospraustos mērķus, Rīgas brīvostas pārvalde akcentē vairākus darbības virzienus: nostiprināt un paplašināt ostas klientu loku un rast ceļus, kā novērst atkarību no kāda viena kravas veida pārvadājumiem; izveidot ilgtspējīgu rīcības modeli, integrējot ostas darbībā vides aizsardzības un sociālos aspektus; veikt ieguldījumus jaunās tehnoloģijās un ieviest inovatīvas darba metodes, lai veicinātu Rīgas brīvostas pakalpojumu kvalitāti un efektivitāti; cieši sadarboties ar Latvijas Republikas valdību, Rīgas pilsētas pašvaldību un tās iedzīvotājiem, lai izveidotu visaptverošu un integrētu transporta infrastruktūru; sadarboties ar iesaistītajām pusēm, lai attīstītu ar Rīgas brīvostas darbību saistīto sauszemes infrastruktūru līdz pasaules klases līmenim.

Nākamā gada investīcijas iedalītas divu līmeņu prioritātēs. Pirmo prioritāšu realizēšanai, tai skaitā: projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra"; pieejas kanāla kuģu ienākšanai Rīgas ostā padziļināšanas darbiem; dzelzceļu kapitālajiem remontiem; jaunu dzelzceļa infrastruktūras elementu būvniecībai; dzelzceļa projektēšanas darbiem saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem, kopumā paredzēts novirzīt 61,1 miljonu eiro, no tiem 49,4 miljoni ieplānoti Krievu salas projekta īstenošanai.

Kā otrā līmeņa prioritātes noteiktas: dzelzceļa parka "Kundziņsala" divu dzelzceļa sliežu ceļu projektēšana un būvniecība; Rīgas brīvostas Rīnūžu rajona savienojošā dzelzceļa sliežu ceļa būvniecība; citu ēku, būvju projektēšana, būvniecība; krasta nostiprinājumu renovācija Ķīpsalā; citi kapitālie remonti, rekonstrukcijas; kustamo un nekustamo pamatlīdzekļu iegāde, kam kopumā paredzēti 8,5 miljoni eiro.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks pauž gandarījumu, ka budžets nākamajam gadam pieņemts vienbalsīgi un tas ir saskaņā gan ar pašvaldības, gan ministriju pārstāvju viedokļiem. Tas nozīmē, ka valde arī nākamgad varēs strādāt plecu pie pleca, lai kopā veicinātu pārvadājumu nozares attīstību, kas ir viens no Latvijas ekonomikas stūrakmeņiem. „Nākamā gada budžeta izpildi ienākumu sadaļā vērtēju optimistiski. Tam ir vairāki priekšnosacījumi – termināļiem ir noslēgti ilgtermiņa līgumi ar kravu īpašniekiem, kā arī ar pilnu jaudu sāks strādāt vairāki jaunie termināļi, kas būtiski palielinās pārkrauto kravu kopējo apjomu. Tāpat zināms, ka uzņēmēji ieplānojuši vērienīgas investīcijas Rīgas brīvostas teritorijā. Ja viņi nebūtu pārliecināti, ka investīcijas nesīs peļņu nākotnē, viņi to nedarītu. No savas puses mums ir jāizdara viss, lai uzņēmēju ieguldījumi būtu sinerģijā ar Brīvostas pārvaldes investīcijām infrastruktūrā. ” Rīgas brīvostas valde katru ceturksni vērtēs budžeta izpildi.