03.06.2016.

2. jūnijā Rīgā un 3. jūnijā Ventspilī norisinās ikgadējā starptautiskā konference "Transbaltica 2016". Konference jau tradicionāli jūnija sākumā pulcē transporta un loģistikas nozares pārstāvjus no Baltijas valstīm, Krievijas, Baltkrievijas un citām valstīm, lai diskutētu par nozares aktualitātēm Baltijas reģionā. Ar globālās ekonomiskās situācijas ietekmi uz Rīgas brīvostas attīstību, jaunajiem investīciju projektiem un nākotnes plāniem konferences dalībniekus iepazīstināja Rīgas brīvostas Pārvaldnieka vietnieks - Mārketinga direktors Edgars Sūna. Savā prezentācijā viņš uzsvēra, ka izmaiņas pasaules ekonomikā un kravu plūsmu virzienos ir atstājušas jūtamu ietekmi uz Rīgas ostu. Tādēļ, plānojot jaunos investīciju projektus Rīgas ostā, būtu svarīgi tos izvērtēt uz globālo pārmaiņu fona.

Galvenā konferences tēma - jaunie izaicinājumi, ar ko ekonomisko pārmaiņu rezultātā saskaras transporta nozare gan Baltijas valstīs, gan Krievijā gan visā pasaulē. Starptautiskās tirdzniecības apjomu samazināšanās ne tikai Eiropā, bet pat Ķīnā un Indijā, politiskie satricinājumi un zemās enerģētisko izejvielu cenas rada globālu lejupslīdi transporta nozarē. Baltijas valstis tas ietekmē ļoti būtiski, jo transporta nozare šajās valstīs rada salīdzinoši lielu daļu no iekšzemes kopprodukta. Vairāki konferences runātāji uzsvēra, ka globālo pārmaiņu ietekmē izdzīvos tie transporta nozares spēlētāji, kas spēs fleksibli pielāgoties jaunajiem apstākļiem, piedāvājot inovatīvus risinājumus, ieviešot jaunākās tehnoloģijas un domājot par labāku klientu apkalpošanu.

Krievijas transporta nozares eksperti, kā arī DB Schenker Krievijas pārstāvniecības direktors Aivars Tauriņš norādīja, ka pastāvošās krīzes ietekmē strauji mainās Krievijas transporta uzņēmumu darba stils un metodes. Milzīgā konkurence un izmaksu samazināšanas nepieciešamība spiež Krievijas uzņēmumus strauji adaptēt jaunākās tehnoloģijas, strādāt ātri un efektīvi, mainīt attieksmi pret klientu. Baltijas uzņēmumi līdz šim konkurēja par Krievijas kravām tieši ar efektīvāku, elastīgāku un drošāku servisu, kā arī labāku klientu apkalpošanu. Pēc ekspertu prognozēm šīs priekšrocības drīzumā pilnībā izzudīs, un Baltijas uzņēmumiem, tai skaitā Rīgas ostai un ostas uzņēmumiem būs jādomā ko likt vietā, lai saglabātu konkurētspēju.