Projekta kravas pārvadājumos Rīgas osta izkonkurē Paldiski un Sanktpēterburgu

  • Drukāt

Pagājušajā nedēļā Rīgas ostas terminālī SIA “Riga Universal Terminal” (RUT) sākās projekta kravas – raktuvju hidraulisko iekārtu, izkraušana no kuģa, stiprināšana uz dzelzceļa platformām un nosūtīšana uz Kuzbasa reģionu Krievijā. Iekārtas tiek ražotas Lielbritānijas uzņēmumā Joy Mining Machinery  un no Hallas ostas Anglijā caur Rīgu nosūtītas uz raktuvēm Kuzbasa reģionā. Konkursā par pasūtītājam izdevīgāko kravas maršrutu, pārvadājums caur Rīgas ostu konkurēja ar pārvadājumu caur Paldiski ostu Igaunijā un Sanktpēterburgas ostu Krievijā. Ņemot vērā visus pasūtītājam nozīmīgos faktorus, bet galvenokārt izmaksas un ostas pakalpojumu kvalitāti, maršruts caur Rīgas ostu tika atzīts par ekonomiski izdevīgāko. Kopā līdz oktobra beigām caur Rīgas ostu tiks nosūtītas 100 vienības ar raktuvju iekārtām.

Kravu loģistikas uzņēmuma SIA "Nurminen Maritime Latvija" valdes loceklis Māris Luns: “Rīgas ostas priekšrocība ir ostas uzņēmumu un arī ostas pārvaldes atsaucība un gatavība vienmēr meklēt nestandarta risinājumus, lai piesaistītu kravas. Tas ir svarīgi tieši projekta kravu pārvadāšanas gadījumos. Arī šinī gadījumā sākotnēji izskatījās, ka maršruts caur Paldiski ostu Igaunijā ir visizdevīgākais, ņemot vērā šīs ostas specializāciju ro-ro pārvadājumos.  Taču sadarbībā ar RUT un Rīgas ostu  tika atrasts veids kā padarīt atraktīvāku maršrutu caur Rīgu.”