29.09.2017.

Šā gada 27. septembrī Laņjuņganā, Ķīnā, notiekošās starptautiskās loģistikas izstādes “Silk Road International Logistics Expo” ietvaros tika parakstīts Memorands par stratēģisko sadarbību starp Rīgas brīvostas pārvaldi un Laņjuņganas ostu ar mērķi veicināt multimodālo transporta pakalpojumu un risinājumu attīstību Eirāzijas sauszemes transporta koridorā.

“Rīgas brīvosta ir ieinteresēta jaunu sadarbības attiecību veidošanā un stiprināšanā, lai apgūtu Laņjuņganas ostas pieredzi, attīstot transporta savienojumus ar Eirāziju, un izveidotu multimodālo transporta koridoru no Dzeltenās jūras uz Baltijas jūru un Skandināviju,” uzsver Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks Mārtiņš Ziemanis.

Tikšanās ietvaros M. Ziemanis apliecināja Ķīnas kolēģiem, ka Rīgas brīvosta var nodrošināt ostas infrastruktūru, kas jau tagad ir savietojama ar “Viena Josla, Viens Ceļš” (One Belt, One Road) iniciatīvas valstu infrastruktūru, tādējādi nodrošinot efektīvus transporta savienojumus. Tāpat M. Ziemanis uzaicināja Laņjuņganas ostas un pilsētas vadību apmeklēt Latviju un tikties ar ostas, dzelzceļa un loģistikas uzņēmumu pārstāvjiem, lai turpinātu uzsākto sadarbību.

“Pateicoties Latvijas ģeogrāfiskajām priekšrocībām, Rīgas osta ar tās jūras un tiešajiem dzelzceļa savienojumiem ar Krieviju, Baltkrieviju un Vidusāziju var spēlēt svarīgu lomu kā Eirāzijas sauszemes tilta Rietumu vārti, savienojot Laņjuņganas ostas un Hargosas iekšzemes loģistikas centra koridoru ar Baltijas jūru un Eiropu,” atzīmē Jangs Sjinši, KKP sekretārs Laņjuņganas pašvaldības padomē.

Laņjuņganas osta ir viena no jaunā Zīda ceļa sākumpunktiem. Tā ir Ķīnas paraugosta, kas apkalpo iekšzemes un starptautisko kravu plūsmas, nodrošinot kombinētos jūras-dzelzceļa transporta pakalpojumus un risinājumus. Pirmo Ķīnas-Eiropas konteineru vilcienu satiksme tika atklāta 1992. gadā, kad jaunais transporta koridors Laņjuņganas ostu caur Vidusāziju savienoja ar Roterdamas ostu Nīderlandē. Pērn vairāk nekā 220 milj. tonnu kravu un 4,65 milj. TEU konteineru tika pārtraukti Laņjuņganas ostā, padarot to par Ķīnas 10. lielāko ostu.

Laņjuņganas ostu savām investīcijām Ķīnā ir izvēlējusies Kazahstāna. 2014. gadā “Kazahstānas Dzelzceļu” meitasuzņēmums “KTZ-Express” ir iegādājies daļas Laņjuņganas ostas multimodālajā terminālī. Šogad Laņjuņganas ostas pārvalde kopā ar China Cosco Shipping Group ir iegādājusies 49% daļu no Hargosas loģistikas centra, kas atrodas uz Ķīnas un Kazahstānas robežas, tādējādi izveidojot iekšzemes savienojumu starp abiem termināļiem.

Laņjuņganas apmeklējuma laikā Latvijas delegācija tikās ar Sjaņu Sjueloņu, Laņjuņganas pilsētas tautvaldības mēru, Žu Sjaņgjaņu, Laņjuņganas ostas pārvaldes prezidentu, Šanhajas Sadarbības organizācijas (Laņjuņgana) Starptautiskā loģistikas parka pārstāvjiem, uzņēmumu Cosco Shipping Lines, Cosco Shipping Logistics, China Railway Container Transport Company, Sinotrans Landbridge Transportation pārstāvjiem, citu vietējo un starptautisko uzņēmumu pārstāvjiem.

Laņjuņganā delegāciju vadīja Latvijas vēstnieks ĶTR Māris Selga, un LR Satiksmes ministrijas padomnieks Latvijas vēstniecībā ĶTR Helmuts Kols.