05.03.2019.

Lai atbrīvotu Rīgas pilsētas centru no ogļu kravām un pārvietotu ogļu pārkraušanu uz jauniem, ar mūsdienīgām tehnoloģijām aprīkotiem termināļiem Krievu salā, Rīgas brīvostas pārvalde 2012. gadā uzsāka projektu “Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra”. Šī gada februārī līdz ar pirmo ogļu kuģu pietauvošanu un uzkraušanu ir uzsākuši darbu abi Krievu salas termināļi - SIA “STREK” un SIA “Riga Coal Terminal”. Tas nozīmē, ka lielākais investīciju projekts Rīgas ostas vēsturē ir pavisam tuvu veiksmīgam noslēgumam. 

Jau šobrīd visas ogļu kravas, kas ienāk Rīgas ostā, tiek piegādātas tieši uz Krievu salas termināļiem un izkrautas jaunajos kravu laukumos. Savukārt no Eksportostas teritorijas ar kuģiem tiek izvestas tur līdz šim uzkrātās ogļu kravas. Stāsta Rīgas brīvostas pārvaldes Krievu salas projekta vadītāja Sanita Kaire: “Šobrīd Krievu sala jau ir pilnībā funkcionāla. Jau no februāra sākuma Krievu salas stacijā ienāk vilcieni, un abos terminālos – gan “Riga Coal Terminal”, gan “STREK” tiek krauti kuģi”.

SIA “Strek” piestātnē pirmais kravas kuģis – ogļu balkeris “Trina Oldendorff” pietauvojās 18. februārī. Tas uzņēma 69,3 tūkstošus tonnu ogļu un devās uz Amsterdamas ostu. Savukārt SIA “Riga Coal Terminal” pirmo kuģi - balkeri “RB MYA” sagaidīja 26. februārī. Tas no Rīgas aizveda 77 tūkstošus tonnu ogļu, ar kurām devās uz Porto Torres ostu Sardīnijā.

Paralēli kravu kraušanai, Krievu salā turpinās moderno kraušanas iekārtu un konveijera līniju ieregulēšana un pārbaudes, kā arī tehnoloģisko procesu testēšana. Tuvāko nedēļu laikā visas ogļu kravas atstās Rīgas centru un pārcelsies uz Krievu salu, kur tās tiks pārkrautas videi draudzīgākā veidā. Jaunāko kraušanas tehnoloģiju izmantošana un vairāk nekā 2 km garais vēja žogs neļaus ogļu putekļiem nonākt apkārtējā vidē.