Meklēt

Sadarbība ar Baltkrieviju paver labas izaugsmes iespējas Latvijas tranzīta nozarei

Aizvadītajā nedēļā Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar ostas uzņēmumiem un citiem loģistikas nozares dalībniekiem pārstāvēja Latviju Baltkrievijas starptautiskās transporta nedēļas pasākumos Minskā. Tās ietvaros jau 13.reizi norisinās arī izstāde “Transports un loģistika”, kurā šogad piedalījās vairāk nekā 20 transporta un loģistikas kompānijas no Latvijas.

Jau ilgāku laiku Latvijas transporta un loģistikas uzņēmumi starptautiskajos nozares forumos startē ar kopīgu zīmolu “VIA Latvia”- vienots Latvijas tranzīta koridorā iesaistīto uzņēmumu piedāvājums nodrošināt efektīvu kravu tranzīta plūsmu starp Baltkrieviju un Latviju paver plašākas iespējas pārliecināt Baltkrievijas pusi par Latvijas kravu koridora izdevīgumu un tādējādi uzvarēt sīvās konkurences cīņā ar kaimiņiem. “Latvijas transporta nozari vienojošais koncepts “VIA Latvia” darbojas pēc “vienas pieturas aģentūras” principa,” stāsta Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis. ”Īpaši svarīgi tas ir starptautiskajās izstādēs, kur tā spējam sekmīgāk piesaistīt potenciālo klientu uzmanību,” pārliecināts ir U.Reimanis.

Latvijas loģistikas sektoram Baltkrievija vienmēr bijusi svarīgs sadarbības partneris.  Pašreiz aptuveni trešā daļa no tranzīta kravām, kas tiek pārvadāta pa Latvijas dzelzceļu uz mūsu valsts ostām, nāk no Baltkrievijas.  “Sadarbībai ar Baltkrieviju transporta un loģistikas jomā ir pozitīva dinamika - kravu apgrozījums starp Latviju un Baltkrieviju pieaug. Transporta nedēļas pasākumos Minskā mēs Latviju prezentējam kā valsti, kas ir tuvu, kas ir draudzīga, un ar kuru var veidot efektīvus un veiksmīgus biznesa kontaktus”, atrodoties darba vizītē Baltkrievijā uzsvēra Satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Latvijas ostas ir gana tuvu Baltkrievijai, kurai nav pašai savu jūras ostu.  Savukārt mūsu pakalpojumu klāsts ir gana plašs un kvalitatīvs, lai varētu konkurēt par baltkrievu kravām. Rīgas ostā strādājošie uzņēmēji uz iespējām raugās no praktiskā biznesa viedokļa. “Baltkrievijas tirgus Latvijas loģistikas uzņēmumiem ir sarežģīts. Klaipēdas osta, kas gluži vienkārši atrodas tuvāk Baltkrievijai, rada mums ļoti sīvu konkurenci un atņem klientus. Bet tieši tāpēc mēs esam šeit, Minskā, lai parādītu mūsu priekšrocības un stiprās puses, “ skaidro Rīgas ostas uzņēmuma “Rīgas centrālais termināls” valdes priekšsēdētājs Valdis Andersons.

Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš uzskata: “Rīgas ostai Baltkrievijas tirgū ir skaidri nosprausti mērķi, un šobrīd ir laba iespēja konkurēt par Baltkrievijas kravu piesaisti. Turklāt, raugoties no Latvijas loģistikas sektora viedokļa, veiksmīga sadarbība ar Baltkrieviju nozīmē piekļuvi daudz plašākam tirgum - NVS tirdzniecības telpai un visam Eirāzijas kravu koridoram”. Neatkarīgo Valstu Sadraudzība (NVS) ir austrumu analogs Eiropas Savienībai – muitas zona, kas ietver 10 laika joslas un kopumā vairākos triljonos eiro mērāmu ekonomiku. Baltkrievija ir viena no Latvijai tuvākajām NVS dalībvalstīm. Turklāt pēdējo gadu laikā Baltkrievijā attīstās veiksmīga sadarbība ar Ķīnu gan ražošanas, gan tranzīta jomā. Tādēļ labas partnerattiecības ar Baltkrieviju Latvijas loģistikas sektoram nozīmē stabilas izaugsmes iespējas nākotnē.